Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

söndag 18 februari 2018

Vägen till din första miljon

Vägen till din första miljon


Tobias Schildfat har skrivit hur jag tar mig till min första miljon. Det tar fyra och en halv timme att komma dit.
Kollade kontot.. ingen miljon... Skit det funkade inte!



Boken är bra för nybörjare och oinsatta och handlar om hur man bygger en pengamaskin. Den nämner olika sätt att bygga pengamaskinen men fokuserar på den pengamaskin som man bygger med hjälp av börsen.
Boken innehåller många bra tips och författaren verkar gilla Aktiespararna och Dagens Industri.
Den är rätt gammal och för mig blev det uppenbart hur stort genomslag internet har haft de senaste åren.
Ett tips jag tyckte var bra är hur man kollar upp företag inför placeringar.

Allt som allt så tyckte jag att boken var väldigt inspirerande och gjorde mig ännu mer taggad att bygga en pengamaskin.

Tyvärr läser uppläsaren väldigt stolpigt, något som tog ett tag för mig att vänja mig vid.
Återigen saknar jag möjligheten att anteckna sånt jag tyckte var extra intressant eller ville kolla upp.

Funderar på att låna eller köpa papperskopian.



/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar