Friskrivning



Tänk på att allt du gör är du ansvarig för!

torsdag 4 januari 2018

Fritid

Mycket av min fritid sker med familj och vänner och då gärna med något spel, som till exempel med brädspel. Något som av en del har fått en nördstämpel, vilket jag i och för sig kan förstå, men det finns verkligen spel av alla sorter för alla typer. Något som nördarna på youtube-kanalen Sit down and shut up förklarar rätt bra i kanalens presentationsklipp (iaf. vid skrivandet av den här inlägget).

Själv kollar jag ibland på klipp från ConraDargoRecencerar, i alla fall när det är dax att köpa årets julklappsspel till familjen.
Det är enkelt och kul att titta på en svensk recencion. Dessutom så gillar jag Tomas upplägg på recensionerna.

Årets spel till familjen blev sammarbetsspelet Pandemic. Fantastiskt kul att tillsammans försöka förhindra en pandemi. Något som inte är helt enkelt.
Jag tänker inte försöka förklara spelet, bara säga att det är roligt och så som de flesta spel nu för tiden, såå mycket bättre än Monopol.

Mina tips och siter när det kommer till brädspel:
  • Om du är ny eller ovan vid brädspel köp spel som har fått utmärkelse av någon sort
  • Titta på fler olika rensensioner om samma spel
  • Titta gärna på klipp om hur man spelar spelet du tänker köpa så blir det lättare när det är dax att läsa reglerna
  • World of boardgames är en av mina favoritsiter
  • Board Game Geek är ett måste, den är som IMDB fast för spel, där finns alla spel.
  • ConraDargoRecencerar förståss
  • Geek and Saundry och då spellistan TableTop där de spelar och recencerar spel.
  • Spelexperten har mycket olika spel, inte bara de nördiga

Bilder från Pandemic




Alla tips och siter är sånt jag själv använder och inte sponsrade på något sätt.
Jag vill bara dela med mig och tycker att de som gör siterna gör ett fantastiskt jobb och bra saker delar jag med mig av :)



/Guldfirren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar